ZTM w Kielcach nadal bez przewoźnika
radiokielce.pl🚗Już teraz możesz to zrobić w serwisie ogumienia w MPK Kielce, który jest otwarty od poniedziałku do soboty.
📱 Wystarczy, że zadzwonisz na podany poniżej numer i umówisz się na wizytę w naszym serwisie. Nie zwlekaj i skontaktuj się z nami!
... Pokaż więcejPokaż mniej
❗ Jednak sprawę szeroko komentują media lokalne. Na portalu Radiu Kielce ukazał się artykuł, w którym prezes MPK Kielce Zbigniew Piękny wyjaśnia przyczyny nieprzystąpienia firmy do przetargu. Zachęcamy do czytania i wrzucamy fragment na zachętę.
🚌Zbigniew Piękny, prezes MPK Kielce: "W naszej ocenie kary te powinny być o wiele niższe, a także uwzględniać stan techniczny pojazdów. Obowiązek ich płacenia w skrajnych przypadkach może doprowadzić do sytuacji, że spółka będzie ponosić znaczne wydatki, które przewyższą potencjalne zyski".
... Pokaż więcejPokaż mniej
Szanowni Państwo,
Drodzy Pasażerowie korzystający z usług MPK Kielce.
🚌 22.03.2023r. ZTM Kielce ponownie dokonał otwarcia ofert na obsługę komunikacyjną miasta Kielc w latach 2023 – 2025, która ma się odbyć z użyciem czterdziestu trzynastoletnich i czternastoletnich autobusów należących do miasta Kielce. Za pierwszym razem przetarg nie został rozstrzygnięty, ponieważ gdy 06.02.2023 r. dokonano otwarcia ofert okazało się, że nie wpłynął wniosek żadnej firmy. Na skutek decyzji zarządu MPK Kielce dziś po raz kolejny wśród składanych ofert nie znalazła się oferta Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Kielcach.
🚌 Powodem tej decyzji jest to, że zapisy w SIWZ nie uległy zmianie i wciąż mają charakter populistyczny, polityczny i represyjny, a także zwiększający niepotrzebnie wysokie ryzyko finansowe dla operatora i wymuszający na nim skalkulowanie na odpowiednio wysokim poziomie stawki za tzw. wozokilometr. Ekonomicznie nieracjonalne zapisy dotyczące waloryzacji stawki za wozokilometr w okresie wojny, wysokiej inflacji i zmiennych cen paliwa, jak również (mimo dokonania pewnych korekt) represyjny i niespotykany w innych miastach Polski system kar, szczególnie w obliczu wysokiego wieku autobusów, sprawiają że przystąpienie do przetargu wiązałoby się dla nas ze zbyt dużym ryzykiem finansowym. Duży wpływ na tę decyzję ma też stosunek miasta do nas jako przewoźnika i podejmowane od dłuższego czasu działania, które są wymierzone w spółkę pracowniczą (brak jakiegokolwiek wsparcia podczas pandemii, nakładanie gigantycznych kar, w tym także takich, które nie były przewidziane w umowach, łamanie zawartych wcześniej uzgodnień itp.).
🚌 Co paradoksalne, mimo umiejscowienia absurdalnie wysokich kar w SIWZ oraz ich gigantycznej w przeciągu ostatnich pięciu lat rozbudowie (wzrost z 29 pozycji do 41, w tym dodanie 41 punktu o treści: „za każdy inny przypadek niewykonania lub nienależytego wykonania umowy”), wciąż nie ma tam żadnych wymagań nakładanych na przewoźnika dotyczących posiadania myjni, kanałów naprawczych oraz odpowiedniego doświadczenia w komunikacji miejskiej. Jeszcze nigdy w przetargu nie znalazły się aż tak liberalne zapisy dotyczące tych kwestii. Próg wejścia jest więc zaskakująco niski, ale ryzyko finansowe bardzo wysokie, szczególnie, co warto po raz kolejny do podkreślić, mając na względzie wiek autobusów. W naszej opinii była to zachęta do tego, żeby MPK zaproponowało niską cenę w ofercie, a następne wpadło w pułapkę finansową za sprawą kar i niedostatecznie dużej rekompensaty inflacyjnej.
🚌 Nie do przyjęcia dla pracowników MPK jest też to, że za wysokimi karami stoi sugestia, jakoby przewoźnik dotychczas źle wykonywał usługę, a miasto chciało ten stan rzeczy poprawić. To oczywista manipulacja, o czym świadczyć mogą choćby czynione przez nas w ostatnich latach wielomilionowe inwestycje w zakup nowoczesnych autobusów i odnowienie taboru, w tym między innymi niskoemisyjnych pojazdów CNG. Tylko w ostatnich 15 miesiącach zakupiliśmy 26 nowoczesnych autobusów, których wartość przekracza 32 mln złotych. Warto tu nadmienić, że te zakupy jako jedyne tego typu przedsiębiorstwo w Polsce wykonujemy w 100 procentach z własnych środków.
🚌 Nie ma też przypadku w tym, że od pewnego czasu nasiliły się ataki zaprzyjaźnionych z miastem politycznych bojówek odpowiedzialnych za prowadzenie portali specjalizujących się w opluwaniu spółki i jej pracowników. Przypadkowe nie jest też to, że urzędnicy miejscy zamiast dokonać zmian w SIWZ, ostatnio nakręcili nagonkę przeciwko wydawanej przez nas gazetce „Pasażer” i zakazali umieszczania jej w autobusach należących do miasta, obawiając się słów prawdy. ,,Bojówkarze” sugerują, że pismo jest upolitycznione, a jednocześnie sami przerabiają zdjęcia tak, by na miejskich autobusach należących do Spółki Pracowniczej KASP widoczne były wulgarne polityczne hasła. Nie istnieje jakikolwiek dialog między ratuszem a przewoźnikiem, choć miasto posiada udziały w MPK Kielce. Jakiś czas temu zlikwidowano komisję, w której zasiadali przedstawiciele przewoźnika, ratusza i służb odpowiedzialnych za zapewnienie bezpieczeństwa w transporcie publicznym.
🚌 Farsa ta trwa co najmniej od organizowanego w 2018 roku przetargu na obsługę komunikacji miejskiej w całych Kielcach. Wkrótce przekonamy się, do czego ona doprowadzi i jaki jest jej główny cel. W tej sytuacji przystępowanie do przetargu mijałoby się z celem.
Z wyrazami szacunku
Bogdan Latosiński
Przewodniczący Rady Nadzorczej KASP sp z o. o.
Większościowego udziałowca MPK Kielce
... Pokaż więcejPokaż mniej
🚌 To oznacza, że na tę chwilę nie są obsługiwane przystanki przy ulicach Zakładowej, Kongresowej oraz Markowskiego (pętla autobusowa przy parkingu wielopoziomowym Targów Kielce).
📱Aktualną lokalizację autobusu można sprawdzić na kilka sposobów: przez darmową aplikację MyBus (do pobrania m.in. z ztm.kielce.pl), na stronie informacji pasażerskiej sip.ztm.kielce.pl/?tab=2 lub skanując urządzeniem mobilnym kod QR na rozkładzie jazdy umieszczonym na przystanku.
... Pokaż więcejPokaż mniej
![]() ![]() ![]() ![]() |



W związku z trudną sytuacją na granicy Polsko-Ukraińskiej spowodowaną agresją Rosji na Ukrainę, załoga Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Kielcach solidaryzuje się z narodem Ukraińskim i wyraża gotowość do udzielania w miarę możliwości wszelkiej pomocy humanitarnej. Jako duża firma transportowa, deklarujemy gotowość udostępnienia autokaru wraz z dwoma kierowcami do przewozu uchodźców z granicy Polsko-Ukraińskiej. Docelowe miejsce przeznaczenia – Województwo Świętokrzyskie.
Dodatkowo załoga MPK, Związki Zawodowe, oraz
Fundacja działająca w zakładzie „Rodzina Transportowa” przekazała kwotę szesnastu
tysięcy złotych na konto instytucji charytatywnej „Caritas” w celu wsparcia
mieszkańców Ukrainy. Informujemy, iż w szeregach naszej firmy są członkowie honorowego krwiodawstwa, który w razie potrzeby służą pomocą. Jednocześnie,
deklarujmy w przypadku przedłużającego się konfliktu dalszą pomoc materialną bądź finansową
Zawarte zostało porozumienie pomiędzy Powiatowym urzędem Pracy w Kielcach a Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacji ws programu specjalnego
„Kieruj Swoim losem”
Celem porozumienie jest współpraca w zakresie podniesienia poziomu aktywności zawodowej oraz zdolności do zatrudnienia osób bezrobotnych, które są uczestnikami w/w programu specjalnego.
Szczegóły w załączonym pliku PDF
Porozumienie w zakresie współpracy na rzecz realizacji programu specjalnego „Kieruj swoim losem”

Informujemy że w celu wymiany opon należy wcześniej zarezerwować termin.
tel. 41 201 41 75
Godziny otwarcia:
Dni robocze 8:00 – 16:00
Soboty 8:00 – 15:00

UWAGA !!!
Wszelkie uwagi dotyczące zmian w funkcjonowaniu linii miejskich 1-114, OW, OZ, N1 | Wszelkie uwagi dotyczące zmian w funkcjonowaniu linii regularnych 201-208 |
należy zgłaszać do Zarządu Transportu Miejskiego Kielce 25-368 Kielce, ul.Głowackiego 4 e-mail: ztm@ztm.kielce.pl tel. 41 343 15 93 |
należy zgłaszać do Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Kielcach Sp. z o.o. 25-734 Kielce, ul. Jagiellońska 92 e-mail:sekretariat@mpk.kielce.pl Dyspozytor Zajezdni: tel. 41 201 41 11, tel. 41 346 06 96 |
CAŁODOBOWE USŁUGI HOLOWANIA POJAZDÓW
POMOC DROGOWA – HOLOWANIE – LAWETA
Tel. 512-010-160 lub 41-346-06-96

Holownik | Laweta |
---|---|
CENNIK USŁUGI | CENNIK USŁUGI |
Platforma BusWiFi, to nowy dynamiczny nośnik reklamowy w kieleckiej komunikacji miejskiej.